Tillykke til Lyngså Boldklub
Der har for nylig været afholdt en række
møder om landsbyernes vilkår i Sæby kommune.
Mange landsbyer har det svært i disse år. Butikker og erhverv forsvinder og
befolkningstallet daler.
I andre landsbyer møder man en stor grad af optimisme og man oplever
landsbyen som et godt sted at bo – ikke mindst for børnefamilier.
Grundlaget for optimismen er et godt sammenhold, so især vises ved deltagelse
i det lokale foreningsliv.
Borger- og idrætsforeninger betyder meget for trivselen i de mindre samfund.
Lyngså Boldklub har betydet utroligt meget for byen og omegnen – og så er
Lyngså Boldklub slet ikke en traditionel landsbyboldklub.
I det gode klubhus på det smukke idrætsanlæg samles byens borgere – børn
som voksne - til alle de aktiviteter som skaber fællesskabet i byen:
Boldspil og banko, fastelavns- og sankt Hansfest – boldklubben er med!
Men Lyngså Boldklub er også kendt som klubben der tør binde an med meget
store arrangementer.
Håndboldholdet, Lyngså Marked og de store halfester er projekter som
engagerer borgere fra hele kommunen og som kræver mod og megen tid fra
medlemmernes side.
Jeg vil gerne ønske Lyngså Boldklub til lykke med de 50 år, og håber den også i fremtiden ”fylder godt” i Lyngså og i Sæby kommune.
/Folmer Hansen
Borgmester
![]()
retur forsiden